Practical Programming
An Introduction to Computer Science
Using Python 3
(Pragmatic Programmers)
(Pragmatic Bookshelf)
Paul Gries (著) Jennifer Campbell (著)
Jason Montojo (著) Lynn Beighley (編集)
開発環境
- OS X Mavericks - Apple(OS)
- Emacs (CUI)、BBEdit - Bare Bones Software, Inc. (GUI) (Text Editor)
- Python 3.4 (プログラミング言語)
Practical Programming: An Introduction to Computer Science Using Python 3 (Pragmatic Programmers) (Paul Gries (著)、Jennifer Campbell (著)、Jason Montojo (著)、Lynn Beighley (編集)、Pragmatic Bookshelf)のChapter 6(A Modular Approach to Program Organization)、6.6(Exercises) 1-a, b, c.を解いてみる。
6.6(Exercises) 1-a, b, c.
コード(BBEdit)
sample1.py
#!/usr/bin/env python3 #-*- coding: utf-8 -*- import math print(math.floor(-2.8)) result = round(-4.3) print(result) print(abs(result)) print(math.ceil(math.sin(34.5)))
入出力結果(Terminal, IPython)
$ ./sample1.py -3 -4 4 1
0 コメント:
コメントを投稿